CDON Group sluter koncernavtal med Twingly om bloggtjänsten eTrade

CDON Group börjar använda Twingly eTrade, och som första steg lanseras det på CDON, Gymgrossisten och Lekmer. Det innebär att dessa e-handelsbutiker nu satsar på blogglänkar genom att öppna upp för bloggarnas recensioner och omdömen.

Modejätten Nelly, som också är en del av CDON Group, använder sig sedan januari 2012 av Twingly eTrade.

Vi är mycket nöjda med utfallet på Nelly, där vi sedan tidigare använder Twinglys tjänster, säger Joakim Dymling, Online Marketing Manager CDON Group. Fitness, underhållning och barn är ämnen som många bloggare skriver om, och därför känns det spännande att nu implementera Twingly eTrade även på Gymgrossisten.se, CDON.com och Lekmer.se.

Med Twingly eTrade visar e-handelsbutikerna blogglänkar bredvid varje produkt. Det innebär att bloggarna får fler läsare och uppskattning från företaget, och att kunderna får möjlighet att enkelt ta del av bloggarnas omdömen och recensioner.

Twingly eTrade innebär att kunder får tillgång till bloggares synpunkter och recensioner av produkter direkt på e-handelsplatsen, säger Peter Bláha, VD på Twingly. Vi vet att många e-handelskunder använder omdömen i sociala medier när det överväger köpbeslut, så på så vis kommer de att kunna få en bättre vägledning. Samtidigt uppmanar Twingly eTrade att fler bloggare länkar till produkterna vilket i sin tur ger ökat SEO och direktköp via bloggarnas läsare.

Idag lanseras Twingly eTrade på www.gymgrossisten.com och lansering på övriga CDON-siter väntas ske inom de närmaste veckorna.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *