Webbhotellens kamp om kunderna hårdnar

Att priskonkurrensen är extrem inom många branscher idag har nog inte undgått någon. Den stora massan söker ständigt det lägsta priset vilket leder till sämre arbetsförhållanden, lägre kvalitet, dumpade löner, företagskonkurser och i det långa loppet en högre arbetslöshet och osäker arbetsmarknad. Trots detta så fortsätter jakten på det lägsta priset. Detta är något som nu också webbhotellen tvingas rätta sig efter. Den ena kampanjen avlöser den andra i kampen om de mer lättrörliga kunderna.

Nyligen avslutade det unga men växande webbhotellet Inleed en kampanj där de reade ut webbhotellkonton för 1 krona i månaden det första året. Nu gör Surftown precis samma sak. Många webbhotell använder också domänsubventioner som lockvara i hopp om att köparna också ska bli webbhotellkunder. Under februari månad reade Crystone ut .se-domäner för 9 kronor det första året och under mars månad är det dags för såväl Binero som City Network att göra detsamma även om de kör på 10 kronor istället.

Samtidigt så har FS Data som en något udda kontring sänkt sitt ordinarie pris på .se-domäner till 49 kronor vilket är klart billigast av alla .se-registrarer.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.